Najlepsze wyniki

Najlepsze wyniki

środa, 30 września 2009

Podsumowanie września

Troszkę mało czasu miałem we wrześniu, ale czas na podsumowanie.

Zacznę od rynku forex:


W zasadzie nieźle - jak widać na 22 transakcje 20 okazało się trafionych, co pozwoliło mi na uzyskanie ponad 90% skuteczności w ujęciu ilościowym. W ujęciu jakościowym jest trochę gorzej, skuteczność wyniosła 79.41%, co wciąż jest zadowalające. Błędów dało się uniknąć - generalnie pozycje, które przyniosły straty mogły zakończyć się zyskiem, gdybym nie ustawił "za krótkich" SL. Zawarłem 5 "śmiesznych" transakcji - zakończonych zyskiem poniżej 100zł. Przyczyną tak niskiego profitu na wspomnianych transakcjach był dyskomfort psychiczny - wychodzę z założenia, że jeżeli jakaś pozycja wyjątkowo mnie "gniecie", to ją zamykam, nawet gdyby perspektywa była niesamowicie smakowita :)

Wynik poprawiają:
1. Moja "lokata" w EUR/RON - we wrześniu przyniosła mi 755zł (nie uwzględnione w powyższym zestawieniu, ponieważ jeszcze nie zamknąłem pozycji) i przetrzymywane shorty na EUR, USD i CHF, których tutaj nie podaję ze względu na naprawdę mikre znaczenie (miesięcznie uzbiera się ze swapów ok 100);
2. Rynek akcji ok 1783zł - głównie wyskoczyłem z GTN (pod korektę), z zyskiem ponad 1200 i operacje na MIL (ok 400);
3. SocLending - ok 250zł.

Zatem miesiąc kończę z wynikiem: 6230,17zł

Kurs na przyszły miesiąc:
1. Zwiększenie pozycji na EUR/RON do 2.5lota;
2. Zwiększenie operacji na BIO, które jak dotąd mocno zaniedbałem;
3. Zwiększenie wolumenu na MIL;
4. Prawdopodobnie wejdę w PKO BP i potraktuję pp, jak dywidendę (uważam, że mają szansę zdrożeć ponad wartość teoretyczną);
5. Pewnie zakończę kilka z krótkich pozycji, które zająłem na majors vs PLN w górnych granicach konsolidacji;
6. Short na US500 w okolicy 1100-1080;
7. Short na KGHM w okolicy 93-95;
8. Short na EUR/USD przy poziomie 1.49-1.50 - ta pozycja będzie dość znaczna o ile trafi się okazja.

3 komentarze:

  1. Bartek, te 2,5 lota na EURRON może Cie wynieść pod niebiosa a może być gwoździem do trumny. Patrząc na sumy, które ujawniasz, ta pozycja może być po prostu za duża.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bartku, a czy wzrost kursu EURRON nie postępuje z grubsza zgodnie z tym 7-10 %, które są ze swapa ? Może po prostu kurs przebije 4.31-4.32 i pójdzie dalej... 2.5 lota nono, jestem pod wrażeniem :) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bartek napisz coś więcej, lud Ciebie potrzebuje ;)

    OdpowiedzUsuń