Najlepsze wyniki

Najlepsze wyniki

czwartek, 14 marca 2013

Reaktywacja

Ostatnio na blogu zalęgła się cisza, ale wracamy. Ostatnio pracuję nad kilkoma nowymi projektami i na bloga troszkę nie starczało czasu. No ale mam nadzieję, że do 2-3 wpisów miesięcznie uda mi się zmobilizować. W czerwcu ub. r. pisałem o planach zakupowych na IKE, a ponieważ ostatnio pochylałem się nad wynikiem tego konkretnego rachunku, warto zobaczyć, jak ubiegłoroczne pomysły się sprawdziły. W tym poście pisałem o swoich planach zakupowych. Ostatecznie ze względu na to iż nie wszystkie zlecenia chciały się zrealizować kupiłem następujące papiery:



Wynik jest niezły, aczkolwiek kwotowo nie oszałamia - na ww. papiery poszedł limit wpłat za 2012r tzn ok. 10 600 PLN. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na pewne zmiany w etfie na wig 20 - otóż nie będzie on dłużej wypłacał dywidendy, spływająca od spółek gotówka będzie reinwestowana na jednostkę funduszu. Moim zdaniem pomysł z reinwestycją dywidendy jest kompletnie kuriozalny i rozwala ideę ETFu. Z drugiej strony Lyxor po prostu tnie koszty - zgodnie z oświadczeniem spółki zainteresowanie ich produktami na polskim rynku jest kiepskie i nie są zainteresowani wprowadzaniem kolejnych produktów. Dzięki temu możemy jeszcze lepiej przekonać się, że dywidenda ma znaczenie - poniżej stopa zwrotu z "czystego" indeksu w porównaniu do etfa ze skumulowaną dywidendą.



ETF za ostatnie 12 miesięcy zarobił 12.66% podczas, gdy Wig 20 zaledwie 6.90%

3 komentarze:

  1. Miło Cię widzieć. Myślałem, że blog już definitywnie umarł. Ale nie, jak się okazuje. I super!

    Wynik IKE ładny. Tylko pogratulować wyczucia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyniki rewelka, timing wejścia świetny i wszystkie papiery ładnie trzymane przez cały ruch wzrostowy :)

    Sam zastanawiam się nad PKO, cena nie jest jakbym chciał ale wydaje się że wzparcie na 34 zł jest dość silne i bez większej korekty na rynku nie ma co liczyć na zakupy. Zasięg na ten rok pewnie około 40 zł więc nadal z 15% można uszczknąć, plus kilka % w dywidendzie.

    OdpowiedzUsuń
  3. @kry,

    blog żyje ale autor cierpiał na kryzys twórczy :)

    @Zdzisław,

    Heh z tym timingiem to bym nie przesadzał - PGE na przykład wpadło mi do koszyczka dopiero w lutym bodajże - także pieniążki zaliczyły 8 miesięcy bezrobocia :)

    A PKO kupiłem sam w transzy za 2013 w styczniu b.r. po 34.30 (z prowizją licząc). Generalnie zastanawiam się nad dokupieniem ETFa na W20 bo coś ten nasz kochany Wig laguje za SP500

    OdpowiedzUsuń