Najlepsze wyniki

Najlepsze wyniki

wtorek, 2 lutego 2010

EUR/PLN raport specjalny

Zachwycony mnogością analiz miesiąca/tygodnia/dnia, raportów, podsumowań dnia i bieżących komentarzy, postanowiłem wpisać się w ten trend również ja. Szczególnie zachwycają pompatyczne nazwy w kontekście faktu, że przygotowanie takiej analizy wymaga około 20 min :). Ale dość już zdradzania sekretów branżowych, czas na raport specjalny:

Dobrze napaćkany wykres powinien mówić: "patrzcie, jaki ten analityk jest mądry", oceńcie zresztą sami :)


W każdym razie mamy do czynienia ze strukturą XABCD, ze spełnionym warunkiem AB=CD, co daje silny sygnał kupna. Obszar wsparcia rozciąga się między 3.9371, a 3.9883 (zielony prostokąt na wykresie).

Charakterystyka formacji:


W zasadzie stosunek odcinków jest dość dobry w każdej parze, zatem można uznać, że mamy do czynienia z mocną formacją motyla (butterfly pattern).
Upraszczając całą sprawę, w wersji minimum spodziewałbym się powrotu do 4.06, wersja średnia to podejście pod 4.12, wersja max to test 4.23. Jeżdżący spread utrudnia postawienie skutecznego SL. Ja zacząłem budowę pozycji od 3.9750, SL ustawiam tak, aby strata nie przekroczyła 3% kapitału (im mniej pozycji, tym głębszy SL, a im więcej pozycji, tym ciaśniejszy). Sygnał AB=CD jest dość silny, stąd też stosunkowo dużo ryzykuję w tej transakcji. Żeby nie tylko kusić, ale i ostrzegać. Czarne, poziome linie na wykresie (w okolicy punktu B) to były miejsca, w których wcześniej spodziewałem się wystąpienia formacji, są to również miejsca w pobliżu których zajmowałem pozycje długie (w tym 4.0750, o którym pisałem w podsumowaniu grudnia). Jedna pozycja zakończyła się z małym zyskiem (symboliczne 100pipsów), druga małą stratą, a trzecia dużym zyskiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz