Najlepsze wyniki

Najlepsze wyniki

wtorek, 11 stycznia 2011

Wig20 obronił wsparcie

Na wczorajszej sesji doszło do testu i obrony linii trendu (poniżej zaznaczyłem na żółto) i 30% zniesienie fibo (2636). W krótkim terminie może to oznaczać próbę powrotu pod grudniowe szczyty, szczególnie jeżeli stany pozostaną silne. Pomarańczowy prostokąt oznacza zasięg najdłuższej korekty w obecnym trendzie wzrostowym (od lutego 2009). Aktualna korekta zniosła ok 80% rajdu św. Mikołaja. Styczniowa kondycja polskiego parkietu może mieć związek z wystąpieniem prezesa NBP i prawdopodobnym styczniowym wzrostem stóp procentowych, a przez to również wzrostu stopy wolnej od ryzyka - zagraniczne fundusze mogą być w tej sytuacji bardziej zainteresowane polskimi papierami dłużnymi, niż bardziej niebezpiecznymi akcjami.

2 komentarze:

  1. Bartek, jak widzisz granie na pochodnych na WIG20 w najbliższych miesiącach? Myślałem o pozycji S jeśli indeks doczołga się do ok. 2800-2850 pkt lub short call na 6 miesięcy brane na tym poziomie z trigger na 3000 pkt...

    OdpowiedzUsuń
  2. @Zdzichu, szykowałem się na long puta już na początku stycznia, ale przestrzeliłem z oczekiwaniami :) Teraz również mam zamiar wyczekać, czy indeks wróci na górę i jaka będzie zmienność - po cichu liczę na nikczemną i jeżeli to się sprawdzi, to zamierzam kupić puta. A z innych kwestii - to się przymierzam na longa na EURPLN

    OdpowiedzUsuń