Najlepsze wyniki

Najlepsze wyniki

wtorek, 10 września 2013

Wracamy

Witam wszystkich po wakacyjnej przerwie. Wyjechało mi się na nieco dłużej niż początkowo przewidywałem, ale oto jestem i czas zająć się starym, dobrym OW20BWW, tym bardziej, że zrealizowały się zlecenia oczekujące. Pierwsze transakcje można prześledzić tutaj. Tabelka z wynikami na wszystkich pozycjach poniżej:


Zapomniałem do tabelki dodać zmiany procentowej, ale jak łatwo policzyć udało się zarobić 6.32% w dwa miesiące. W tym samym czasie benchmark (W20 TR) podskoczył o 4.87%, a Wig20 zyskał 2.37%. W najbliższym czasie raczej będę chciał pozbyć się jednej OW20L3240 (czyli kupionego calla na grudzień z ceną wykonania 2400), druga pozostanie do wygaśnięcia. Wszystkie puty (te z "U") w środku zostają, tak jak są i czekają na wygaśnięcie - tj. 21 września. Jak widać, miałem dobrą rękę do obligacji, które ładniutko poszły w górę, co z kolei oznacza, że powolutku będę się ich wyzbywał i przeroluję je na tańsze serie, tak aby skomsumować ten 1.35% darmowego zysku. Warto zwrócić uwagę na fakt, że jeżeli pozostawiłbym te papiery do wygaśnięcia (wiem wiem - nikt nie będzie czytał moich wypocin za 5 lat), to ten zysk z wyceny poszedłby w diabły. A tak jest szansa na podciągnięcie wyniku na obligach, do na prawdę ładnego poziomu.

Zestawienie wyników:
  1. OW20BWW: +6.32%
  2. Wig 20 TR: +4.87%
  3. Wig 20: +2.37%
Na dniach wrzucę podsumowanie z IKE, bo pewnie większość czytelników chce zobaczyć krew i straty :)  Natomiast pozostaje jedno pytanie do Was. Początkowo myślałem aby wrzucić jakiś komentarz do OFE. Aczkolwiek w tej chwili nie wydaje mi się, żeby to miał być dla kogoś interesujące. Więc wracając do pytania do Was - jeżeli jest ktokolwiek, kto ma potrzebę zapoznać się z moim planem na post OFEistyczny świat i moim punktem widzenia na to, co się stało, niech odezwie się w komentarzach pod tym postem. Obiecuję, że jeżeli będzie chociaż jedna osoba zainteresowana, to napiszę jak ja to widzę.

13 komentarzy:

  1. O lol, bloger ześwirował i rozwalił formatowanie. Jak tylko misiaczki naprawią, to poprawię tą masakrę

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszyscy pisali już o OFE starczy :) a może rzucisz inne światło na ten temat?

    OdpowiedzUsuń
  3. +1 do OFE, chciałbym się zapytać jeszcze o BWW co to oznacza ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tez bym chetnie poznal opinie na temat OFE. Zarowno odnosnie zmian jako takich, jak i OFEistycznego swiata. Pozdrawiam i gratuluje swietnego bloga!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dajesz o OFE, chcemy wiedzieć co robią prosi :)

    @Tomek
    Bartek pisał co to znaczy w pierwszym wpisie o systemie http://www.lazyshare.blogspot.com/2013/07/ow20-buy-write-whatever.html

    OdpowiedzUsuń
  6. O żesz, ale się chętnych nazbierało. Vox populi, vox dei jak to się mówi. Jutro, znaczy się dzisiaj (tj. w czwartek :) ) bądź jutro, znaczy się właściwie pojutrze (tj. w piątek) postaram się coś napisać na ten temat.

    @Olaf - nic odkrywczego pewnie nie napiszę, może co najwyżej odczaruję populizm po obu stronach.

    @Tomek - buy, write, whatever - linka do wpisu z objaśnieniem podał Ci Anonimowy

    @Jacek N. - dziękuję za słowa uznania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. co prawda decyzja zapadła, ale dodam, że też chętnie przeczytam o ofe :)

    OdpowiedzUsuń
  8. "Obiecuję, że jeżeli będzie chociaż jedna osoba zainteresowana"...

    no to mam nadzieję, że się troszkę zdziwiłeś... ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. To prawda. Wydawałoby się, że ludzie już mają dość trąbienia o OFE, a tutaj niespodzianka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Proponuję by zarządzanie I i II filarem powierzyć Bartkowi. Myślę stopy zwrotu sprawiłyby, że wszyscy Polacy mieliby wówczas na emeryturze świadczenia wyższe niż kiedy pracowaliby a zachodnie kurorty wypełniłyby się za X lat polskimi emerytami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdzichu, dajta spokój, żeby mnie potem politycy dziwnej maści opieprzali o dziwne rzeczy. Ja nie chcę :P

    OdpowiedzUsuń